İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 462 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Radyo ve Podcast Yapımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 462
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere, radyo ve podcast ürünlerinin çeşitli özelliklerini ve türlerini keşfederek, yaratarak ve analiz ederek öğretmeyi amaçlamaktadır.Öğrenciler bu ders ile radyo ve podcast üretiminin temelleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin temelinde radyo programını / podcast üretimini anlamak ve uygulamak yatmaktadır. Bu ders ile öğrenciler teorik derslerin yanı sıra uygulama yapma şansına da sahip olacaktır. Bu uygulamalar, iyi bir radyo programının ve podcastin nasıl yapılacağına dair temel ilkelerin anlatıldığı haftalık tartışmalar ile birlikte yürütülecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Radyo, Podcast ve Podcast yapımı | |
2 | Podcast yapımı ve postcastler: Yeni bir işitsel kültür | Llinares, Dario, Fox, Neill and Berry, Richard (2018) “Introduction: Podcasting and Podcasts—Parameters of a New Aural Culture”, in Llinares, Dario, Fox, Neill and Berry, Richard (eds.) Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media, Palgrave Macmillan, Cham, pp. 35-56. Geoghegan & Klass (2007) “Podcasting 101 & Watching and Listening to Podcasts” pp.1-21 |
3 | Teknik Atölye 1 Farklı podcastleri dinlemek ve analiz etmek. Sesi kaydetmek ve müzikle bağdaştırmak. Canlı radyo uygulaması. | McLeish, R. (2005), “Radio Studio” pp. 18-39. |
4 | Podcastlerin kısa tarihi: Radyo kökeni | Berry, R. (2016) Podcasting: Considering the evolution of the medium and its association with the word ‘radio’ in Radio Journal: International Studies in Broadcast & Audio Media. |
5 | Radyonun temelleri | McLeish, R. (2005), pp. 1-16. |
6 | Teknik Atölye 2 Jingle’ların ve programların tanıtılması ve analizi. Komut dosyalarının okunması. Çok kanallı kayıt tekniklerinin tanıtılması. Canlı radyo uygulaması | Granneman, S. (2007) Podcasting with Audacity: Creating a Podcast With Free Audio Software (Source Forge Community Press) |
7 | Yaratıcı ses tasarımı: Sesi ve jinge’ları görselleştirmek | Berry, R. (2013), ‘Radio with pictures: Radio visualization in BBC national radio. The Radio Journal, 11 (2). pp. 169- 184. |
8 | Teknik Atölye 3 Röportaj Canlı radyo uygulaması: Mikrofonu kullanmak Kulağa uygun yazım | McLeish, R. (2005), Interviewing & Vox Pop & Cues and Links & News reading and Presenting pp. 80-128. |
9 | Türler, konular ve formatlar | Fleming, C. (2009), the Radio handbook, London: Routledge: pp. 145-162. |
10 | Özgünlük, samimiyet ve doğruluk (kurgusal olmayan) | Fleming, C. (2009), the Radio handbook, London: Routledge: pp. 61-84 |
11 | Podcastin kültür endüstrisi olarak resmileşmesi | Sullivan, John L. (2018) “Podcast Movement: Aspirational Labour and the Formalisation of Podcasting as a Cultural Industry”, in Llinares, Dario, Fox, Neill and Berry, Richard (eds.) Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media, Palgrave Macmillan, Cham, pp. 35-56. |
12 | Katılımcı kültürler ve yaratıcılık | Geoghegan & Klass (2007), pp.195- 233. |
13 | Final projesinin geliştirilmesi ve sunumu | |
14 | Final projesinin geliştirilmesi ve sunumu | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Llinares, Dario, and Fox, Neill. (2018) Podcasting: New Aural |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
45
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
15
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
85
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
15
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
116
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
|||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
|||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
|||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
|||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun