Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 401 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yeni Medya Portfolyosu I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 401
Güz
2
4
4
8

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlemelerine ve mezuniyetleri öncesinde portfolyo hazırlamalarına yardımcı olmayı amaçlar. Ders kapsamında, öğrencilerin projelerini entelektüel ve mesleki ilgili alanlarına göre şekillendirmeleri beklenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Portfolyoları için medya ürünleri hazırlayabilecektir,
  • Teorik bilgilerini ve pratik becerilerini kullanarak medya çıktıları oluşturacaktır,
  • Bir projenin tüm aşamalarında tam sorumluluk alacaktır,
  • Bir projenin parçası olarak ekip çalışması için gerekli olan becerileri gösterecektir,
  • Geleceğe yönelik kariyer hedeflerini belirleyecektir.
Ders Tanımı Ders kapsamında öğrenciler portfolyoları için projeler geliştirecek ve bu projeleri portfolyolarında bir araya getireceklerdir. Projeler fotoğraf, ses, video veya multimedya formatında hazırlanacaktır. Proje fikirleri öğretim üyeleri ile görüşülerek geliştirilecek ve onaylanan projeler uygulamaya konulacaktır. Grup projeleri için ekip üyeleri arasında iş yükünün dengeli olarak paylaşılması gerekmektedir. Her proje kapsamında öğretim üyeleri ile haftalık toplantılar yapılacak ve öğrenciler ilerleme raporlarını sunacaktır. Portfolyo ve projeler dönem sonunda jüri karşısında sunulacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 Dijital portfolyo nedir?
3 Portfolyonun bileşenleri
4 Portfolyo hazırlama süreci
5 Mevcut portfolyo içeriklerinin tespit edilmesi Önceki dönemlerde yapılan işlerin tasnif edilmesi
6 Portfolyo konseptinin belirlenmesi Ön araştırma
7 Portfolyo için özel içerik geliştirme, yeni projelerin oluşturulması İlk fikirlerin önerilmesi
8 Yeni proje fikirlerinin tartışılması ve ekiplerin belirlenmesi
9 Proje fikirlerinin geliştirilmesi (toplantılar) Araştırma
10 Proje fikirlerinin sabitlenmesi Araştırma
11 Proje önerilerinin sunulması Proje önerilerinin teslimi
12 Proje çalışması (toplantılar) Araştırma, üretim ve ilerleme raporunun teslimi
13 Proje çalışması (toplantılar) Araştırma, üretim ve ilerleme raporunun teslimi
14 Proje çalışması (toplantılar) Araştırma, üretim ve ilerleme raporunun teslimi
15 Proje içeriklerinin sunulması Final raporlarının teslimi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
1
40
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
64
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
60
Proje
1
70
70
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
268

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

X
7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

X
10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.