Bizi takip edin
|
EN

İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Yeni Medya ve İletişim

NMC 313 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Dijital Medyada Aydınlatma Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
NMC 313
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Gösterip yaptırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, medya üretiminin temel estetik ve teknik öğelerinden biri olan aydınlatma tasarımı yoluyla görüntü yönetimi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya içerikleri üretimi sürecinde görüntü yönetmeni ve ışık tasarımcısının rolünü tanımlayabilecektir.
  • Bir video projesinde ön yapımdan son yapıma kadar görüntü yönetmeni ve ışık tasarımcısının tamamlaması gereken adımları açıklayabilecektir.
  • Temel aydınlatma kurallarını imge yaratırken kullanabilecektir.
  • Dijital kameraların olanaklarını kullanarak doğru pozlanmış bir görüntüyü kaydedebilecektir.
  • Bir video projesinde çalışan kamera ve ışık ekibini ve iş tanımlarını sıralayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilere aydınlatma tasarımını uygulamalı olarak öğretir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Portrenin önemi - Videoda yüzler
3 Kamera atölyesi – Dijital kamera ve mercekleri kullanmak Portre çekimleri Brown, B. (2019). Exposure. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 195–203). essay, Routledge.
4 Pozlamaya yardımcı göstergeler - Filtreler Brown, B. (2019). The Tools of Exposure. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 203–220). essay, Routledge.
5 Kamera hareketleri - Uygulamalar ve araçlar Örnek çekim incelemesi
6 Kompozisyon Katz, S. D. (2019). Composing Shots: Spatial Connections. In Film directing shot by shot: Visualizing from concept to screen (pp. 157–183). essay, Michael Wiese Productions.
7 Ekip çalışanları ve görevleri Kench, S. et al. (2023) Ultimate Guide to film crew positions (Jobs & Duties explained), StudioBinder. Available at: https://www.studiobinder.com/blog/film-crew-positions (Accessed: 30 July 2023). Film incelemesi
8 Bir çekime görüntü yönetmeni açısından yaklaşımlar – Örnekler Brown, B. (2019). Lighting Basics. In Motion Picture and Video Lighting for Cinematographers, gaffers and lighting technicians (pp. 57–89). essay, Routledge. “Aynı ışık” uygulaması için hazırlık
9 Mekan bulma - Ön hazırlık
10 Aydınlatma atölyesi I Deakins, R. (2018) Looking at lighting - Jesse James - Blue cut train sequence, Roger Deakins. Available at: https://www.rogerdeakins.com/jesse-james-blue-cut-train/ (Accessed: 30 July 2023). Mekan örnekleri
11 Aydınlatma atölyesi II Detisch, A. (2023) 5 cinematic lighting techniques every filmmaker should know, StudioBinder. Available at: https://www.studiobinder.com/blog/film-lighting-techniques/ (Accessed: 30 July 2023). Müzik videosu için mekan seçenekleri
12 Aydınlatma atölyesi III Holben, J. (2022) Remote-location lighting - with Jon Joffin, ASC, The American Society of Cinematographers (en-US). Available at: https://theasc.com/blog/shot-craft/remote-location-lighting-with-jon-joffin-asc (Accessed: 30 July 2023). Müzik videosu için ışık taslakları
13 Renk düzenleme Aldredge, J. (2022) We’re going back to basics-color grading 101 in 2022, No Film School. Available at: https://nofilmschool.com/color-grading-guide-2022 (Accessed: 30 July 2023). “Aynı ışık” çalışması
14 Renk düzenleme Müzik videosu hazırlık dosyası
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

American Cinematographer Magazine. American Society of Cinematographers. ISSN 0002-7928

Blain Brown. Cinematography: Theory and Practice. ISBN: 978-0240812090

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
10
Portfolyo
0
Ödev
2
7
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
10
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

X
4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.