İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya ve İletişim
NMC 310 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplumsal Dönüşüm Amaçlı Dijital Medya Uygulamaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
NMC 310
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıKritik vermeSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders toplumsal dönüşüm amaçlı dijital medya kullanımına ilişkin öğrencilerin içerisinde güncel konu ve yaklaşımları keşfedecekleri disiplinler arası ve uygulama odaklı bir çevre sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders dijital medyayı sosyoloji, siyaset bilimi, sanat ve tasarım ve bilişim gibi çeşitli disiplinlerden yararlanan insani çalışmalar bağlamında inceler. Öğrenciler, ilgili uluslararası araçların, araştırmaların, vaka çalışmalarının ve temsil politikalarının incelenmesi yoluyla kalkınma ve insani çalışmalar alanlarında medya kullanımına ilişkin gerekli olan becerileri geliştireceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Zorla yerinden edilme durumlarında dijital medyanın toplumsal değişim için kullanımından ne anlıyoruz? Bu anlayış farklı bakış açıları tarafından nasıl bir şekilde çerçevelenebilir? Bu çalışma alanına ne tür deneyimler getiriyoruz? Dersin ilk oturumu birbirimize, modülün nasıl işleyeceğine ve önümüzdeki haftalarda ilgileneceğimiz bazı temel kavramlara dair bir giriş niteliğindedir. | |
2 | İnsani yardim çerçevesi, ilkeleri, yardım çabalarının yolculuğu. Hafta boyunca öğrenciler hangi insani kuruluşların içinde çalıştığı uluslararası çerçeveyi öğrenmeye ve insani destek ve koruma kavramlarına odaklanarak dijital medya uygulamalarında rehberlik ilkeleri, ilgili politikalar ve Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği gibi mültecilere hizmet eden kuruluşların gelişen yetkilerinin analizini de içeren güncel konuları keşfetmeye başlayacaklardır. | Scott, Martin. 2014. Media and Development: Development Matters. Chapter 1: Media for Development: Magic Bullet or Corporate Tool |
3 | Uygulayarak öğrenme: Zorunlu göç ve insani yardim odakli proje ve kampanya tasarımı (1). - Hedef kitlelerini tanımlama ve analiz - Topluluklarla çalışma - İnsani müzakere | Scott, Martin. 2014. Media and Development : Development Matters. Chapter 2: Participatory Communication in Development: More Questions than Answers. |
4 | Uygulayarak öğrenme: Zorunlu göc ve insani yardim odakli proje ve kampanya tasarımı (2). -İletişim amaçlarını ve mesajlarını belirleme -Bilgiyi sunmada kanal ve medyayı seçme | Scott, Martin. 2014. Media and Development : Development Matters. Chapter 5: Strategies of Humanitarian Communication-Choose Wisely. |
5 | Uygulayarak öğrenme: Olagnustu hal ve krizlerde bilgi ve edinim yönetimi Simülasyonu. Acil operasyonlar insani krizlere müdahale edebilmek için 72 saat içinde başlatılabilir. Dersin bu haftasında, acil müdahale durumlarında veri ve bilgi toplamaya dair temel araçlar, beceriler ve yeni yaklaşımlar ele alınacaktır. | Konuk katılımcılar. Zorunlu Okuma: Policy on Emergency Preparedness and Response |
6 | İnsani nesnelerin interneti. Yeni teknolojilerin nasıl kullanılmaya başlandığı ve bu teknolojilerin insani sebeplerle kullanıma nasıl adapte edildiği öğrenilirken karmaşık sosyo-politik problemlere yönelik teknolojik çözümler hakkında tartışma yapılacaktır. | Konuk Konuşmacı: Haidar Baqir, Former Information and Communication Technology Officer, World Food Programme. Essential Reading: Madianou, Mirca 2019. Technocolonialism: Digital Innovation and Data Practices in the Humanitarian Response to Refugee Crises. Essential viewing: Cashing in on Crisis? The Refugee Eye Scan Experiment- Youtube here. |
7 | Aşağıdan katılım ve temsil. Tartışmalar değişen dijital altyapılar üzerinde temellendirilirken, katılım, işbirliği, temsil ve hedef kitle ile ilgili etik sorular araştırılacaktır. | Konuk Konuşmacı: Vincent Briard, Senior Regional Community Based Protection Officer, United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR). Essential Reading: Cabot, Heath. 2016. “‘Refugee Voices’: Tragedy, Ghosts, and the Anthropology of Not Knowing.” Journal of Contemporary Ethnography 45 (6): 645–72. Chernobrov, Dmitry.2018. Digital Volunteer Networks and Humanitarian Crisis Reporting in Digital Journalism |
8 | Kalkınma için Tasarım, Veri Görselleştirme ve Dijital Beşerî Bilimler. Bu haftanın odak noktası, aktivistler, ilk müdahale ekipleri ve uygulama tabanlı araştırmacılar tarafından oluşturulan iletişim ve tasarım stratejileridir. | Konuk konuşmacı: Timothy Mutuerandu, Senior Global Information Management Officer, UNHCR. Essential Reading: Hancox, Donna. 2017. “From Subject to Collaborator: Transmedia Storytelling and Social Research.” Convergence 23 (1): 49–60. Nielsen, B. F. (2012) Participate! A critical investigation into the relationship between participation and empowerment in design for development: 1-8. |
9 | Dijital Erişim ve Katilimci Yeni Yönelimler. İnsani müdahalede topluluk merkezli yaratıcı yaklaşımların tasarım ve uygulamalarında dijital erişim, kapsayıcılık ve katılıma dair yeni yönelimler tartışılacaktır. Bu bağlamda öncelikli olarak insani yardım kuruluşlarının faaliyetlerini programlarken topluluklarla etkileşimi arttırmak için kullandıkları dijital kanallara erişim ve bağlantı konularına odaklanılacaktır. | Konuk konuşmacı: Hovig Etyemezian, Head of Innovation Service, UNHCR. Essential Reading: Beyond Data Literacy: Reinventing Community Engagement and Empowerment in the Age of Data, Datapop Alliance White Paper Series, September 2015. |
10 | Vize sunumları. Proje gruplarından Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği Mülteci İnovasyon Hizmetleri’nce yapilan teklif çağrısının ana mesajlarıni kapsayan grafik çizimler ya da görseller ile destekli dijital erişim, kapsayıcılık ve katılım odakli geniş yol haritası formule etmeleri ve sunmaları istenecektir. | Data Transformation Strategy 2020- 2025: Supporting Protection and Solutions, UNHCR, September 2019, Kivikuru, Ullamaija. 2015. “The Polyphonic Choir of Well-Doers: Do the Voiceless Get Their Voices Heard via Humanitarian Organisations?” The Journal of International Communication 21 (1): 1–20. |
11 | İnsani iletişimde sesi anlamlandirmak. Bu derste insani ağlar içindeki ve arasındaki iletişim akışında bulunan güç ve katılım sorunlarına değinilecektir. Bunu düşünmenin yollarından biri ötekileştirilmiş (veya susturulmuş) ve ırkçı ayrımlara maruz kalan kişilerin kamusal alanda dijital medya uygulamalarını kullanarak seslerini nasıl duyurabileceğidir. | Konuk konuşmacı: Mini Zarian Azmin, Assistant Education Officer, Kuala Lumpur/Malaysia. Essential Reading: Wright, Kate. 2018. ‘Helping our beneficiaries tell their own stories?’ International aid agencies and the politics of voice within news production in Global Media and Communication. Fairey, Tiffany. 2018. Whose photo? Whose voice? Who listens? ‘Giving,’ silencing and listening to voice in participatory visual projects in Visual Studies. |
12 | Veri ve dijital okuryazarlık alanlari icinde var olan ayrımlar arasında köprü kurmak. Dersin bu aşamasına kadar veri biçimleri ve dijital medya uygulamaları hakkında öğrenilenler değerlendirilecek ve yetersiz temsil edilen topluluklar için katılımcı, eleştirel ve topluluklara ait diyalogu sağlamak amacıyla iletişim hakları üzerine yeni düşünce yolları tartışılacaktır. Bridging humanitarian digital divides during Covid-19 John Bryant, Kerrie Holloway, Oliver Lough and Barnaby Willitts-King, Briefing Note, November 2020. UNHCR’s data visualization ‘Space, shelter and scarce resources – coping with COVID-19’ highlighting how acutely vulnerable displaced populations must contend with the pandemic. | Essential Reading: Bridging humanitarian digital divides during Covid-19 John Bryant, Kerrie Holloway, Oliver Lough and Barnaby Willitts-King, Briefing Note, November 2020. UNHCR’s data visualization ‘Space, shelter and scarce resources – coping with COVID-19’ highlighting how acutely vulnerable displaced populations must contend with the pandemic. |
13 | Grup projelerinin sunumu | |
14 | Grup projelerinin sunumu | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Scott, Martin. 2014. Media and Development : Development Matters. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
0
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. |
X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. |
X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. |
|||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. |
|||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. |
X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. |
|||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. |
|||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. |
X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi.
Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Tarihi filmi günümüze kazandıracak
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier Paolo Pasolini
Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu.
İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı Mart ayında
Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Özgür Gürsoy
İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata geçirilen Dojo’nun