Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      İLETİŞİM FAKÜLTESİ

      Yeni Medya ve İletişim

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Bölüm Hakkında
      • Yönetim ve Komisyonlar
      • Akreditasyon
      • Akademik
        • Akademik Kadro
        • Akademik Yayınlar
      • Öğretim Programı
      • Genel Eğitim Dersleri
      • Stüdyolar
        • Yeni Medya Stüdyosu
        • Auditorium
        • Stüdyo B
        • Podcast Stüdyosu
        • Alterlab (Yaratıcı Teknolojiler Laboratuvarı)
      • Öğrenci Projeleri
      • Mezunlar
        • Mezun Profilleri
        • Sektörel Dağılım
      • İEÜ'de Öğrenim
      • Tüm Haberler
      • İletişim
        • İletişim Bilgileri

      NMC 303 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Medya Endüstrileri
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      NMC 303
      Güz
      3
      0
      3
      5

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Olgu / Vaka çalışması
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Dr.Öğretim Üyesi SARPHAN UZUNOĞLU
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Dr.Öğretim Üyesi SARPHAN UZUNOĞLU
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere medya sektörünü yalnızca ekonomik bir faaliyet alanı olarak değil; aynı zamanda dijital dönüşüm, platformlaşma, girişimcilik ve stratejik içerik üretimi bağlamlarında ele alabilecek bütüncül bir bakış açısı kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin medya alanındaki yapısal dönüşümleri analiz etmelerini, yeni iş modellerini anlamalarını, kullanıcı odaklı içerik stratejileri geliştirmelerini ve kendi medya girişimlerini tasarlayarak medya sektöründe yaratıcı ve sürdürülebilir çözümler üretmelerini hedefler.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Medya endüstrilerinin yapısal bileşenlerini, tarihsel gelişimini ve güncel dönüşüm dinamiklerini açıklayabilir.
      • Geleneksel medyadan dijital platformlara geçiş sürecini analiz ederek medya ekonomisinin evrimini tartışabilir.
      • Farklı medya iş modellerini ve gelir stratejilerini karşılaştırabilir ve sürdürülebilirlik açısından değerlendirebilir.
      • Hedef kitle analizi, içerik stratejisi ve marka konumlandırması üzerine medya girişimi fizibilite raporu hazırlayabilir.
      • İçerik üretimini bir medya ürünü olarak ele alarak ürün odaklı düşünme ve kullanıcı deneyimi temelli planlama geliştirebilir.
      Ders Tanımı Medya Endüstrileri dersi, öğrencilerin medya sektörünü ekonomik, kültürel ve teknolojik yönleriyle kavramalarını sağlayan, strateji ve uygulama odaklı bir derstir. Geleneksel medyadan dijital platformlara geçiş süreci, sahiplik yapılarındaki değişim, içerik ekonomisi, medya girişimciliği, regülasyon ilişkileri ve medya ürün tasarımı gibi temalar vaka çalışmaları ve güncel örnekler üzerinden ele alınır. Ders süresince öğrenciler, kendi medya girişimlerini fikir aşamasından prototip sunumuna kadar geliştirerek sektörel pratikle kuramsal bilgiyi bütünleştirme becerisi kazanırlar.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Ders yapısına giriş. Medya ekosistemi ve öğrencilerden genel beklentiler üzerine tartışma.
      2 Uluslararası medya holdingleri, birleşme ve satın almalar, editoryal bağımsızlığa etkileri. Albarran et al. Ch. 1 Who owns the media in Germany. (2024). Media Ownership Monitor. https://germany.mom-gmr.org/ Lebanon. (2024). Media Ownership Monitor. https://www.mom-gmr.org/en/countries/lebanon/ Freedman, D. (2012). Metrics, models and the meaning of media ownership. International Journal of Cultural Policy, 20(2), 170–185. https://doi.org/10.1080/10286632.2012.752821 

Lusike Mukhongo, L., Mwaura, J., & Omwoha, J. (2023). Reconceptualising Media Ownership and Shifting Power Relations in an Emerging Digital Media Framework. African Studies, 82(3–4), 300–315. https://doi.org/10.1080/00020184.2024.2304199
      3 Medyada Dönüşüm: Gelenekselden Dijitale Albarran et al. Ch 2 Küng, L., Kröll, A. M., Ripken, B., & Walker, M. (1999). Impact of the Digital Revolution on the Media and Communications Industries. Javnost - The Public, 6(3), 29–47. https://doi.org/10.1080/13183222.1999.11008717 World Economic Forum Digital Transformation Initiative (2016) “Four Digital Trends Reshaping the Media Industry”, World Economic Forum, http://reports.weforum.org/digital- transformation/digital-trends-in-the- media-industry/
      4 Teknoloji şirketleri, algoritmalar, içerik önceliklendirmesi ve medya tüketimine etkileri. Albarran et al. Ch. 3 Fagerjord, A., & Kueng, L. (2019). Mapping the core actors and flows in streaming video services: what Netflix can tell us about these new media networks. Journal of Media Business Studies, 16(3), 166–181. https://doi.org/10.1080/16522354.2019.1684717 Guo, M. (2022). The Impacts of Service Quality, Perceived Value, and Social Influences on Video Streaming Service Subscription. International Journal on Media Management, 24(2), 65–86. https://doi.org/10.1080/14241277.2022.2089991
      5 Medya prodüksiyonu ve dağıtımında örgütsel dinamikler. İş akışı ve liderlik yapıları. Albarran et al. Ch. 4 Küng, L. (2007). Does media management matter? Establishing the scope, rationale, and future research agenda for the discipline. Journal of Media Business Studies, 4(1), 21–39. https://doi.org/10.1080/16522354.2007.11073444 

Küng, L. (2010). Why Media Managers Are Not Interested in Media Management—And What We Could Do About It. International Journal on Media Management, 12(1), 55–57. https://doi.org/10.1080/14241270903558467
      6 Medya Girişimlerinde Regülasyon ve Politika Yapıcılarla İlişkiler Akin, D., Koçer, S., Önok, M., Sözeri, C., Tekerek, T., Tunç, A., & Uzunoğlu, S. (2018). Media Self-Regulation in Turkey: Challenges, Opportunities, Suggestions. https://platform24.org/wp-content/uploads/2024/02/P24_Media_Library_Media_Self-Regulation.pdf Uzunoğlu, S. (2020). The Politics of Media in Turkey: Chronicle of a Stillborn Media System. In G. M. Tezvür (Ed.), The Oxford Handbook of Turkish Politics. Oxford University Press. Sümer, B., & Taş, O. (2020). The regulation of television content in Turkey: From state monopoly to commercial broadcasting and beyond. Television in Turkey: Local Production, Transnational Expansion and Political Aspirations, 27-46. 

Ilhan, V., & Unlu, B. (2017). Transformation of Television Broadcasting in Turkey: Analysis on Broadcasts Between 1995-2015 According to Programme Types1. Communication and Digital Media, 115.
      7 Gazetecilikte abonelik, üyelik, bağış ve reklam bazlı gelir modelleri. Achtenhagen, L. (2008). Understanding Entrepreneurship in Traditional Media. Journal of Media Business Studies, 5(1), 123–142. https://doi.org/10.1080/16522354.2008.11073463
      8 Mikro-Medya ve Yaratıcı Girişimcilik Oliver, J. (2024). Exploring the Influence of CEO Traits on Media Firm Innovation and Performance. International Journal on Media Management, 26(3–4), 95–116. https://doi.org/10.1080/14241277.2025.2481872 

Appelgren, E. (2024). Media Analytics: Understanding Media, Audiences, and Consumers in the 21st Century: by C. Ann Hollifield and Amy Jo Coffey, New York and London, Routledge, 2023, 438 pp., $58 (hardcover), ISBN 9781138581036. International Journal on Media Management, 26(3–4), 144–145. https://doi.org/10.1080/14241277.2025.2482493 


      9 Ara Sınav
      10 Editöryal ve stratejik kararlar için analitik, KPI'lar ve hedef kitle ölçümlerinden yararlanıyoruz. Küng, L. (2000). Exploring the link between culture and strategy in media organisations: The cases of the BBC and CNN. International Journal on Media Management, 2(2), 100–109. https://doi.org/10.1080/14241270009389927
      11 Medyada Alternatif Gelir Modelleri Braet, O., Spek, S., & Pauwels, C. (2013). Crowdfunding The Movies: A Business Analysis of Crowdfinanced Moviemaking in Small Geographical Markets. Journal of Media Business Studies, 10(1), 1–23. https://doi.org/10.1080/16522354.2013.11073557 

Cook, C. E. (2021). Assessing conditions for inter-firm collaboration as a revenue strategy for politically pressured news media. Journal of Media Business Studies, 20(1), 52–71. https://doi.org/10.1080/16522354.2021.2002106
      12 Medyada Ürün Temelli Düşünme Gallo, M. (2020). Journalism Has Been Disrupted. Can Product Thinking Save It? Knightlab. https://knightlab.northwestern.edu/2020/11/09/journalism-disrupted-can-product-thinking-save-it/ Gomes, P. (2024) Distinguishing between products and projects in journalism. News Product Alliance. https://newsproduct.org/product-kit/distinguishing-between-products-and-projects-in-journalism Gordon, R. (2013). Yes, Product Thinking Can Save Journalism. Six Reasons Why News Media Need Product Thinkers. Knightlab. https://knightlab.northwestern.edu/2020/11/23/product-thinking-can-save-journalism-product-management-news-media/ Ristow, E. (2025, February 12). Adopting a product-thinking mindset. American Press Institute. https://americanpressinstitute.org/adopting-a-product-thinking-mindset/ News Product Alliance. (2024). News Product Resource Library . https://learning.newsproduct.org/ ‌
      13 Ölçümleme, Analitik ve İçgörü Anlayışı Moyo, D., Mare, A., & Matsilele, T. (2019). Analytics-Driven Journalism? Editorial Metrics and the Reconfiguration of Online News Production Practices in African Newsrooms". Digital Journalism, 7(4), 490–506. https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1533788 

Coddington, M. (2014). Clarifying Journalism’s Quantitative Turn: A typology for evaluating data journalism, computational journalism, and computer-assisted reporting. Digital Journalism, 3(3), 331–348. https://doi.org/10.1080/21670811.2014.976400 

Riemann, R. (2024). Mapping audience analytics use in newsrooms a conceptual typology integrating individual and organizational influences. Journal of Media Business Studies, 1–21. https://doi.org/10.1080/16522354.2024.2442232 

Lamot, K., & Paulussen, S. (2019). Six Uses of Analytics: Digital Editors’ Perceptions of Audience Analytics in the Newsroom. Journalism Practice, 14(3), 358–373. https://doi.org/10.1080/17512786.2019.1617043
      14 Pilot İçerik Üretimi ve Sunumu
      15 Dönemin gözden geçirilmesi
      16 Final sınavı

       

      Ders Kitabı

      Albarran, A. B., Bellamy, R., Cohen, A., DeMars, T. R., Ferguson, D. A., Gross, R., ... & Zeng, L. (2010). The twenty-first-century media industry: Economic and managerial implications in the age of new media. Lexington books. ISBN: 0739140035

      Önerilen Okumalar/Materyaller

      Akin, D., Koçer, S., Önok, M., Sözeri, C., Tekerek, T., Tunç, A., & Uzunoğlu, S. (2018). Media self-regulation in Turkey: Challenges, opportunities, suggestions. Platform 24. https://platform24.org/wp-content/uploads/2024/02/P24_Media_Library_Media_Self-Regulation.pdf

       

      Braet, O., Spek, S., & Pauwels, C. (2013). Crowdfunding the movies: A business analysis of crowdfinanced moviemaking in small geographical markets. Journal of Media Business Studies, 10(1), 1–23. https://doi.org/10.1080/16522354.2013.11073557

       

      Coddington, M. (2014). Clarifying journalism’s quantitative turn: A typology for evaluating data journalism, computational journalism, and computer-assisted reporting. Digital Journalism, 3(3), 331–348. https://doi.org/10.1080/21670811.2014.976400

       

      Cook, C. E. (2021). Assessing conditions for inter-firm collaboration as a revenue strategy for politically pressured news media. Journal of Media Business Studies, 20(1), 52–71. https://doi.org/10.1080/16522354.2021.2002106

       

      Freedman, D. (2012). Metrics, models and the meaning of media ownership. International Journal of Cultural Policy, 20(2), 170–185. https://doi.org/10.1080/10286632.2012.752821

       

      Gallo, M. (2020, November 9). Journalism has been disrupted. Can product thinking save it? Knight Lab. https://knightlab.northwestern.edu/2020/11/09/journalism-disrupted-can-product-thinking-save-it/

       

      Gomes, P. (2024). Distinguishing between products and projects in journalism. News Product Alliance. https://newsproduct.org/product-kit/distinguishing-between-products-and-projects-in-journalism

       

      Gordon, R. (2020, November 23). Yes, product thinking can save journalism. Six reasons why news media need product thinkers. Knight Lab. https://knightlab.northwestern.edu/2020/11/23/product-thinking-can-save-journalism-product-management-news-media/

       

      Ilhan, V., & Unlu, B. (2017). Transformation of television broadcasting in Turkey: Analysis on broadcasts between 1995-2015 according to programme types. Communication and Digital Media, 115.

       

      Lamot, K., & Paulussen, S. (2019). Six uses of analytics: Digital editors’ perceptions of audience analytics in the newsroom. Journalism Practice, 14(3), 358–373. https://doi.org/10.1080/17512786.2019.1617043

       

      Lebanon. (2024). Media Ownership Monitor. https://www.mom-gmr.org/en/countries/lebanon/

       

      Lusike Mukhongo, L., Mwaura, J., & Omwoha, J. (2023). Reconceptualising media ownership and shifting power relations in an emerging digital media framework. African Studies, 82(3-4), 300–315. https://doi.org/10.1080/00020184.2024.2304199

       

      Moyo, D., Mare, A., & Matsilele, T. (2019). Analytics-driven journalism? Editorial metrics and the reconfiguration of online news production practices in African newsrooms. Digital Journalism, 7(4), 490–506. https://doi.org/10.1080/21670811.2018.1533788

       

      News Product Alliance. (2024). News Product Resource Library. https://learning.newsproduct.org/

       

      Riemann, R. (2024). Mapping audience analytics use in newsrooms a conceptual typology integrating individual and organizational influences. Journal of Media Business Studies, 1–21. https://doi.org/10.1080/16522354.2024.2442232

       

      Ristow, E. (2025, February 12). Adopting a product-thinking mindset. American Press Institute. https://americanpressinstitute.org/adopting-a-product-thinking-mindset/

       

      Sümer, B., & Taş, O. (2020). The regulation of television content in Turkey: From state monopoly to commercial broadcasting and beyond. In Television in Turkey: Local production, transnational expansion and political aspirations (pp. 27–46).

       

      Uzunoğlu, S. (2020). The politics of media in Turkey: Chronicle of a stillborn media system. In G. M. Tezvür (Ed.), The Oxford handbook of Turkish politics. Oxford University Press.

       

      Who owns the media in Germany. (2024). Media Ownership Monitor. https://germany.mom-gmr.org/

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      1
      10
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      1
      10
      Portfolyo
      1
      10
      Ödev
      1
      40
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      10
      Proje
      1
      20
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      -
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      13
      70
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      2
      30
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      3
      48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      14
      4
      56
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      1
      10
      10
      Portfolyo
      1
      5
      5
      Ödev
      10
      1
      10
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      5
      5
      Proje
      1
      15
      15
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      0
          Toplam
      149

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

      -
      -
      -
      -
      -
      2

      Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

      -
      -
      -
      -
      X
      3

      Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

      -
      -
      -
      X
      -
      6

      Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

      -
      -
      X
      -
      -
      8

      Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      9

      Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      10

      Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      11

      Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

      -
      -
      -
      -
      -
      12

      İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi
      İzmir Ekonomi’de ‘Medya’ Zirvesi

      Uluslararası Basın Enstitüsü (IPI), İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev sahipliğinde ‘Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği’ konulu sempozyum düzenledi. ...

      Devamı
      Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık
      Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği Sempozyumuna ev sahipliği yaptık

      IPI Türkiye Ulusal Komitesi’nin düzenlediği “Medyanın Ekonomisi ve Finansal Sürdürülebilirliği” başlıklı sempozyum, 11 Kasım 2022’de İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde ...

      Devamı
      Tarihi filmi günümüze kazandıracak
      Tarihi filmi günümüze kazandıracak

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Alper Gedik, dünyaca ünlü İtalyan film yönetmeni Pier ...

      Devamı
      Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti
      Laura Aymerich-Franch bölümümüzü ziyaret etti

      Pompeu Fabra Üniversitesi’nde kıdemli araştırmacı olarak görev yapan Laura Aymerich-Franch, 9-13 Mayıs tarihleri arasında bölümümüzde konuk araştırmacı olarak bulundu. ...

      Devamı
      İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız
      İlk ve tek akredite Yeni Medya ve İletişim programıyız

      Yeni Medya ve İletişim bölümü, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na, Akreditasyon Belgesi alabilmek için 2021 yılı ...

      Devamı
      Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri
      Christensen ve Gürsoy’dan sosyal medya, temsil ve hakikat üzerine: Yeni Medya ve İletişim Seminerleri

      Medya Temsilinde ve Kamusal Tartışmada Hakikat Politikası başlıklı seminerde Stockholm Üniversitesi’nden Prof. Dr. Christian Christensen ve bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi ...

      Devamı
      İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik
      İLEDAK Başvurumuzu Gerçekleştirdik

      Günümüz rekabetçi ortamında akademik kurumların eğitim kalitelerini belgelendirmek üzere aldıkları akreditasyonlar, her geçen gün daha büyük önem kazanmakta. İletişim Araştırmaları ...

      Devamı
      Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo
      Yeni Bölüme, Yeni Mekan: Dojo

      Yeni Medya ve İletişim Bölümü bünyesinde öğrenciler ve hocaların birlikte öğrenebilecekleri ve üretebilecekleri, ders dışı kollektif bir mekan olarak hayata ...

      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU